Kravia og PowerOffice Go snakker sammen begge veier - slik at overføringen av inkassosaker, bokføring og oppgjør går sømløst. Fremgangsmåte for å skru på integrasjon forklares i korte trekk her- Gjør oppmerksom på at oppkobling må først skje via Kravia sin plattform (altså ikke i fra PowerOffice ~ Utvidelser).

Fra PowerOffice Go kan du blant annet:

  • Se hvilke saker som er klar for inkasso

  • Starte inkassosak (enten automatisert eller manuelt per sak)

  • Se alle saker i arbeid

  • Se status på hver enkelt sak

  • Få automatisk bokføringsforslag når saken er betalt (avhengig av oppsett på dine innstillinger i kundeweb, velg; ikke-bokført bilag).

  • Skreddersy inkassoforløpet (foretrukne purreoppsett) for alle kunder til enkeltkunder -via kundekort. Altså full fleksibilitet og valgmuligheter for hvordan inkassoløpet skal foregå.

For å få mest ut av kundeforholdet anbefaler vi at du først oppretter en bruker på vår Kundeweb.


Del 1: Kravia sin kundeweb

  1. Etabler ny bruker på Kravia sin kundeweb. Det kan du gjøre her, dersom du ikke allerede har en brukerinnlogging.

  2. Gå til innstillinger. Klikk på fanen legg til kreditor-skru på integrasjon, velg PowerOffice Go, og fyll inn organisasjonsnummeret til selskapet du vil knytte opp. Klikk på Gi tilgang

  3. Gå igjennom selskapsinformasjon:

  • Primær epost, den som skal kontaktes i prosessen.

  • Bokføring; "velg ikke-bokførte bilag", dvs. at du får et bilags forslag som kan lett posteres i bilagsmottak.

  • Sjekk at konto stemmer med konto oppsett i POGO

  • OBS, det skal ikke være huket av på de to øverste punkt på Manuell godkjenning;

    Jeg ønsker å godkjenne alle inkassosaker før start

    Jeg ønsker å godkjenne alle betalingsoppfordringer før utsendelse
    -ettersom dette overstyres i Pogo.

*I Kundeweb får du tilgang til en del tilleggsinformasjon og tjenester (feks. at du kan pause/trekke en pågående sak. Følge detaljert fremdrift, neste handling etc.

Dersom du ikke ønsker å opprette en bruker kan du gå hit og koble Kravia til PoGo direkte.


Del 2: PowerOffice Go

Du blir nå automatisk videresendt til PoGo, hvor du logger inn med din bruker. Om du har tilgang til flere bedrifter får du opp en liste. Velg riktig bedrift, godkjenn Kravia og gå først igjennom oppsettet.

Definere purreoppsett -før oversendelse til Kravia

Gå til Meny - Innstillinger - Purring&inkasso.

Automatisk betalingspåminnelse

*Vi anbefaler å huke av for påminnelse 5 dager etter forfall, og hver femte dag inntil neste steg. Da får den som skylder penger tilsendt en e-post i fra POGO (dersom epost er lagt til på kundekortet) om at de har en faktura som er forfalt.

Neste valg er purring og inkassovarsel, her står du fritt til å velge purring og/eller inkassovarsel sendt fra POGO, om det skal gå per post el e-post og om det skal skje automatisk.

*Vi anbefaler at her står åpent (ikke haket av). Da kan Kravia sende ut inkassovarsel 14 dager etter forfall, noe som erfaringsmessig har større effekt på innbetaling. Det er selvsagt helt opp til den enkelte å bestemme om det heller skal gå ut en purring og/ eller inkassovarsel i fra POGO før kravia kommer på banen (Meny :Inkasso-Utkast).

Huk av på Legg ved originalfaktura.

Automatisk overføring av forfalte fakturaer

Hvis du huker av på "Godkjenn automatisk fakturaoverføring til Kravia" går alle forfalte fakturaene direkte over til Kravia etter forfall og vi starter inkassoprosessen. Du kan skreddersy dette, dersom du har kunder du ikke vil skal oversendes til inkasso. Ved å endre dette på kundekortet (innstillinger -kontakter - purringer) ta bort hake; *overfør til inkassobyrå, og det vil aldri bli startet en inkassosak på denne kunden.

*Vi anbefaler at du benytter denne automatikken dersom dine kunder feks. har tvungen KID, slik at innbetalinger er ajour til en hver tid.

Klikk OK.

her for å se fremgangsmåte for oversendelse av inkassosak til kravia.

Fant du svaret?