Kravia og Tripletex snakker sammen begge veier - slik at overføringen av inkassosaker, oppgjør og bokføring går sømløst. Fremgangsmåten for å skru på integrasjon består av to deler:

En del for at Tripletex fungerer mot kravia og en del for at kravia fungerer opp mot Tripletex.

Fra Tripletex kan du blant annet:

  • Se hvilke saker som er klar for inkasso

  • Starte en inkassosak

  • Se alle saker i arbeid

  • Se status på hver enkelt sak

  • Få automatisk bokføringsforslag når saken er betalt

For regnskapsfører er selve oppkoblingen første gang litt tungvint, og vi jobber for at Tripletex skal forenkle denne. Vi har laget en enkel video som du kan se her.

Del 1: i Tripletex

1) Sjekk at du har riktige tilganger (Admin)

2) Gå til mitt abonnement: annet; API tilgang, opprett nøkkel: API 2.0 (kopier og ta vare på den).

3) Velg klienter (kunder/leverandør) som skal knyttes til API-nøkkelen (standard rettigheter).

4) Finn Kravia fra liste.


Slik sjekker du tilganger

Mitt abonnement; aktive moduler: Velg API 2.0

For å gå videre må du ha admin rettigheter, det kan du sjekke på min profil: Brukertilgang.

Deretter velger du API Tilgang, Ny nøkkel

NB: kopier denne nøkkel da den Kun vises en gang.

Del 2: i Kravia sin kundeweb

Du må nå skru på integrasjon i vår kundeweb for at onboarding er fullført.

1) Etabler ny bruker på Kravia sin kundeweb: Gå til "Bli kunde", fyll inn epost og lag et passord -dersom du ikke allerede har.

2) Gå til Innstillinger. Klikk på fanen: Legg til kreditor -skru på integrasjon: velg tripletex og kopier inn API-nøkkelen.

3) Velg aktuelle klienter og trykk bekreft

4) Gå igjennom selskapsinformasjon:

  • Primær epost, den som skal kontaktes i prosessen.

  • Ønsket oppsett for oversendelse av sak -her anbefaler vi at det er huket av på "krever godkjenning før inkassosak startes", dersom du ikke ønsker at alle faktura overføres automatisk etter forfall).

  • Bokføring; "velg ikke-bokførte bilag", dvs. at du får et forslag som kan lett posteres rett i Bilag i Tripletex.

*Dette må kun gjøres første gang og vi veileder deg gjerne igjennom.

Ta kontakt med din kontaktperson, send oss en chat eller ring oss på 51 30 20 40 så får du hjelp.

Se fremgangs måte for oversendelse av sak her

Fant du svaret?