Kravia og Tripletex snakker sammen begge veier - slik at overføringen av inkassosaker, oppgjør og bokføring går sømløst.

Fra Tripletex kan du blant annet:

  • Se hvilke saker som er klar for inkasso

  • Starte en inkassosak

  • Se alle saker i arbeid

  • Se status på hver enkelt sak

  • Få automatisk bokføringsforslag når saken er betalt

Som regnskapsfører er selve oppkoblingen første gang litt tungvint, og vi jobber for at Tripletex skal forenkle denne. Vi har laget en enkel video som du kan se her.

Fremgangsmåte i korte trekk:

1) Sjekk at du har riktige tilganger

2) Lag API-nøkkel (kopier og ta vare på den)

3) Velg klienter som skal knyttes til API-nøkkelen

4) Gi Kravia tilgang som fiktiv ansatt

5) Etabler bruker på Kravias kundeweb og skru på integrasjon

6) På Kravia kundeweb; Innstillinger - Legg til kreditor-skru på integrasjon; Lim inn API-nøkkelen fra 3)

7) Velg aktuelle klienter og trykk bekreft

8) Gå tilbake til Tripletex og velg Kravia som inkassobyrå under Faktura - Innstillinger - velg inkassobyrå; Kravia.

Dette må kun gjøres første gang og vi veileder deg gjerne igjennom. Ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 51 30 20 40 så får du hjelp.


Slik sjekker du tilganger

Klikk så på brukeren din og "min profil".

For å gå videre må du ha administratorrettigheter, det kan du sjekke ved å klikke på "mer" og deretter "brukertilgang".

Savner du noe, eller har du andre spørsmål? Se gjerne mer om hvordan Kravia fungerer her, eller kontakt oss på chat.

Fant du svaret?