Kravia og Tripletex snakker sammen begge veier - slik at overføringen av inkassosaker, oppgjør og bokføring går sømløst.

Om du ikke har satt opp selve integrasjonen, se denne siden først.

For at automatikken skal fungere optimalt, er det viktig at alle inkassosaker startes fra Tripletex. Som standard blir det da sendt inkassovarsel fra Kravia.

Starte ny inkassosak direkte i Tripletex; Gå til Faktura- Innstillinger, velg inkassobyrå; Kravia.

Derfra går du til Fakturaoversikt, velg faktura. Kikk på symbolet til høyre og velg purring/inkasso. Velg type; inkassosak.

Fra Tripletex kan du blant annet:

  • Se hvilke saker som er klar for inkasso

  • Starte en inkassosak

  • Se alle saker i arbeid

  • Se status på hver enkelt sak

  • Få automatisk bokføringsforslag når saken er betalt

For å få mest ut av kundeforholdet anbefaler vi at du oppretter en bruker på vår Kundeweb. Det kan du gjøre her.

I vår Kundeweb kan du i tillegg:

  • Se hva som er planlagt neste steg i inkassoløpet

  • skru på automatikk på forfalte faktura

  • pause eller trekke en sak

  • Se alle saker på tvers av selskaper dersom du har tilgang til flere

  • Kommunisere med Kravia via chat

Savner du noe, eller har du andre spørsmål? Se gjerne mer om hvordan Kravia fungerer her, eller kontakt oss på chat.

Fant du svaret?