Kravia og Tripletex snakker sammen begge veier - slik at overføringen av inkassosaker, oppgjør og bokføring går sømløst.

For at automatikken skal fungere optimalt, er det viktig at alle inkassosaker startes fra Tripletex. Som standard blir det da sendt inkassovarsel fra Kravia.

Fra Tripletex kan du blant annet:

  • Se hvilke saker som er klar for inkasso

  • Starte en inkassosak

  • Se alle saker i arbeid

  • Se status på hver enkelt sak

  • Få automatisk bokføringsforslag når saken er betalt

Om du ikke har satt opp selve integrasjonen, se denne siden først.

Starte ny inkassosak direkte i Tripletex;

Gå til Faktura- Innstillinger, velg inkassobyrå; Kravia.

Derfra går du til Fakturaoversikt, velg faktura. Kikk på symbolet til høyre og velg purring/inkasso. Velg type; inkassosak.

For å få mest ut av kundeforholdet anbefaler vi at du oppretter en bruker på vår Kundeweb. Det kan du gjøre her.

I vår Kundeweb kan du i tillegg:

  • Se hva som er planlagt neste steg i inkassoløpet- klikk på debitor-navnet.

  • Skru på automatikk på forfalte faktura (gå til innstillinger; kreditor, klikk på "boksen").

  • Ha kontroll på uavklarte oppgaver i "dashboard"

  • Pause eller trekke en sak

  • Se alle saker på tvers av selskaper dersom du har tilgang til flere

  • Kommunisere med Kravia via chat

OBS! Dersom du ønsker å tapsføre en faktura, vennligst henvend deg til vår chat og It avdeling før du setter i gang denne prosessen.

Savner du noe, eller har du andre spørsmål? Se gjerne mer om hvordan Kravia fungerer her, eller kontakt oss på chat.

Fant du svaret?