Kundeweb gir deg en god oversikt. Du kan se alle dine eller dine klienters inkassosaker; fremdrift i sak, tilhørende historikk og dokumenter.

  • Dashboard; Her vil du se dine oppgaver, der vi krever en handling for å komme videre i en sak. Bruk gjerne filter-funksjon for å sortere hva vi krever tilbakemelding på, feks adresse er mangelfull på debitor. Dersom du har flere kreditorer, velger du først dette (oppe til høyre i bildet).

    Du får også se oversikt på antall saker, utestående, etc.

  • Faktura oversikt og bruk av filter-funksjon;

    Kreditor; her velger du hvilken klient du vil se (dersom du har flere klienter/selskaper), huk av og lagre filter.

    :Status; her kan du velge hva saker du vil se feks rettslig tiltak eller kun avsluttede saker, huk av og lagre filter.

    Kun Aktiv, benyttes for å se alle dine pågående saker

    *Bruk gjerne søkefeltet og søk på navn el. fakturanummer eller saksnummer.

    Deretter kan du klikke på debitor-navnet og mer info vises i et nytt vindu.

    Du kan feks. laste opp fakturakopi, legge inn direkte betaling samt skrive kommentar (legg til notat).

  • Du kan pause eller trekke en sak. *Klient kan i det løpende avtaleforholdet

    omkostningsfritt kreditere og tilbakekalle feilsendte purre- og inkassosaker innen 14 dager etter sendt betalingsoppfordring. (Eventuelle påførte rettsgebyr

    faktureres oppdragsgiver. se pkt. 4.7 for vilkår).

  • Utbetaling: her kan du se alle overføringer til ditt selskap eller din klient på vegne av Kravias løsningsgrad i en sak ( del- innbetalinger eller fullt oppgjør i en sak). Det vises dato for utbetaling og sum. Ved å klikke på den vil mer info om beløpet vises; kreditor/klient, debitoren det gjelder, fakturanummer samt bokføring og tilhørende oppgjørsbrev.

  • +Ny sak: Her trengs kun å velge om kravet skal rettes mot privatperson eller bedrift. Velg kreditor. Fyll inn felt merket med * samt e-post og mobil på debitor/skyldner dersom dette er tilgjengelig. Klikk lagre og saken er aktiv.

    *Gjør oppmerksom på at det er opprinnelig sum (eks. 1200.05,-) på original faktura som må føres opp, altså ikke summen som har steget dersom du har purret og dermed påført eventuelle purregebyr).

  • Import: her kan du importere enten excel eller CSV- fil til vår web og "mappe" de ulike kategoriene, for å starte en inkassosak. Kriteriet for en korrekt overføring er at er at du har utfylt alle obligatoriske data: i øverste rad i ditt dokument: kreditor, debitors navn, adresse og postnr. (samt orgnr. dersom bedrift). fakturanr. faktura dato, forfallsdato og beløp, i tillegg til inkassovarsel dato og forfall (dersom du har sendt dette). Ta gjerne kontakt på chat ved første gangs-registering, så hjelper vi deg i gang.

  • Export: her kan du lage deg selv en fullstendig oversikt, feks. ønsker du å se alle avsluttede saker i 2020?

  1. Velg klient/selskap,

  2. Velg kriterier (feks. avsluttet).

  3. Velg dato fra-til, og år.

  4. Tilslutt velger du hvilke data; huk av alle.

  5. Og velg filtype, navngi dokumentet og eksporter.

  • Innstillinger: Her finner du ulike under-kategorier:

    Selskap: Din bedrifts navn og org.nr samt adresse (dette kan endres av deg om nødvendig feks. ved navnebytte, flytting ol).

    Kreditor: info om selskapet/klient. Klikk på boksen for flere opplysninger og se over/korrigere detaljer.

    Legg til kreditor: (dersom du er satt opp med rettigheter til dette) Legg til en ny eller allerede eksisterende selskap/klient;

    Skru på integrasjon-velg ditt system; feks Annet - Fyll inn innstillingene-Fullfør (se detaljerte veiledninger for ulike integrasjoner i vårt artikkelregister).

    Bruker: legg til flere brukere som skal ha tilgang til kundeweb. *Merk at når de er lagt til må de selv opprette bruker; register deg og lag et passord.

    Vilkår: ved bruk av våre tjenester aksepteres vilkår- du finner alltid oppdaterte vilkår under denne fanen.

Fant du svaret?