I kundeweb har du mulighet til å registrere en faktura som er forfalt ( i forkant kan du gjerne selv ha både purret, sendt betalingspåminnelse og/eller sendt inkassovarsel.

Det er kjapt å registrere en ny sak. Alle felt med * må være utfylt, de resterende er valgfritt, men vi anbefaler at dersom du har mobilnummer og eller epost på debitor (skyldner) så er dette en fordel.

1. Først velger du om kravet skal rettes mot Privatperson eller Bedrift.

2. Deretter velger du deg selv (eller selskapet du representerer) på *Kreditor.

3.Fyll inn informasjon på *Debitor; adresse, postnr. og sted. Dersom det er en bedrift er det også påkrevde å fylle inn skyldners organisasjonsnummer.

4. Faktura #* nummeret på din original faktura.

5. Faktura dato og forfallsdato (den første faktura betalingsfrist til skyldner)

6. Beløp* (her skal det være i NOK, og det skal være originalsum -altså uten evt. purregebyr påført i etterkant).

7. Dersom du ikke har sendt eget inkassovarsel skal dette feltet stå åpent.

Klikk Lagre og saken er opprettet.

-Det trengs ikke sendes inn faktura kopi eller annet vedlegg i første omgang. Ønsker du allikevel at vi har dette, kan du laste det opp på vår chat, eller sende det til [email protected]

Fant du svaret?