I kundeweb har du mulighet til å registrere en faktura som er forfalt ( i forkant kan du gjerne selv ha både purret, sendt betalingspåminnelse og/eller sendt inkassovarsel.

Det er kjapt å registrere en ny sak. Alle felt med * må være utfylt, de resterende er valgfritt, men vi anbefaler at dersom du legger inn mobilnummer og/ eller epost på debitor (skyldner) da det er en stor fordel videre i prosessen.

1. Først velger du om kravet skal rettes mot Privatperson eller Bedrift.

2. Deretter velger du deg selv (eller selskapet du representerer) på *Kreditor.

3.Fyll inn informasjon på *Debitor; adresse, postnr. og sted. Dersom det er en bedrift er det også påkrevde å fylle inn skyldners organisasjonsnummer.

4. Faktura #* nummeret på din original faktura.

5. Faktura dato og forfallsdato (den første faktura utstedt til skyldner)

6. Beløp* (her skal det være i NOK, og det skal være originalsum -altså uten evt. purregebyr påført i etterkant). Bruk kun tall og punktum: eks. 1000.50,- tusen kr og femti øre.

7. Dersom du ikke har sendt eget inkassovarsel skal dette feltet stå åpent.

Klikk Lagre og saken er opprettet.

OBS! Du kan laste opp faktura-kopi på saken i etterkant, gå til Faktura oversikt; klikk på debitor-navnet (du kan benytte søkefeltet øverst på siden og søke på navn eller fakturanummeret) og klikk på "last opp".

Fant du svaret?