Dersom en kunde betaler faktura som var utestående helt eller delvis, er det flere spørsmål som dukker opp.

1) Skal saken trekkes?

Hvis du har sendt saken for mindre enn 14 dager siden, ja da kan du trekke den uten å måtte dekke eventuelle omkostninger.

Er saken passert 14 dager etter varsel ble sendt, kan du enten trekke saken eller la saken stå som pågående, og vil vi fortsette å kreve inn resterende fra din kunde. Dersom du trekker saken kan det være omkostninger som må dekkes av deg, dersom du lar saken forbli pågående, blir det ingen umiddelbare omkostninger.

2) Er det bare deler av summen som er innbetalt?

  • Uten integrasjon: Logg inn på Kundeweb og før innbetaling på saken manuelt.

  • Med integrasjon, du behøver ikke foreta deg noe. Vårt system er koblet opp og synkronisert. Alt oppdateres automatisk.

*Se gjerne forklaring på hvordan du fører direktebetalingen i kundeweb her

Fant du svaret?