Det er i hovedsak Kravia som skal motta innbetaling på et krav etter vi har overtatt det. I enkelte tilfeller velger skyldner å betale direkte til ditt selskap. Da ønsker vi så fort som mulig at utestående hos oss er oppdatert.

Obs! bruker du integrasjon via ditt regnskapssystem skal dette oppdateres automatisk- ta kontakt med kravia dersom betalingen ikke er blitt oppdatert.

Du kan legge til en direktebetaling i kundeweb:

Gå til faktura, benytt søkefelt og skriv inn enten navn på debitor eller fakturanr. Klikk på debitor-navnet:

* Gå til Direkte betalinger fra kunde; klikk på + legg til betaling

Og før inn dato (format): 00.00.2000. Beløp eks:1000.01 og klikk på Legg til betaling

*Gjenstående hovedstol vil nå være korrigert og vil vil forsøke å kreve inn restbeløp. Dersom de betaler inn hele beløpet, ønsker vi allikevel å forsøke å få inn våre omkostninger. Da må saken fortatt være aktiv, ønsker ikke du at vi fortsetter -kan du velge å trekke saken.

Fant du svaret?