Kravia og Centiga tilbyr en helintegrert løsning automatisk betalingsoppfølging. Da tar Kravia seg av dine purringer, slik at du kan fokusere videre på din virksomhet mens vi jobber med å få inn dine forfalte fakturaer.

I Centiga kan du aktivere betalingsoppfølging når som helst under dine selskap --> innstillinger. Det er det eneste som skal til.

Når du har aktivert betalingsoppfølging i Kravia, vil fakturaer automatisk sendes over til Kravia når de forfaller. Da vil vi blant annet sende:

  • SMS påminnelse

  • E-post påminnelse

  • Inkassovarsel (standard 2 uker etter forfall)

Dersom kravet fortsatt står ubetalt etter inkassovarselet forfaller, vil vi starte en formell inkassoprosess for deg. Ytterligere informasjon om inkassoprosessen er tilgjengelig på vår FAQ

I tillegg kan du alltid følge med på hva som skjer med saken i Kravia sin kundeportal. Der har du alltid full kontroll over hva som skjer.

I standard-oppsettet går alt helt automatisk fra A til Å. Vi vet at for mange er det er viktig å få mulighet til å snakke med sin kunder for man tar steget til inkasso, så du kan enkelt endre på dette.

Dersom du ønsker å purre automatisk, men vil kunne velge når faktura skal til inkasso, kan du også logge deg inn i Kravia sin kundeportal og endre innstillinger der. Her kan du sette opp på hvilke steg i prosessen vi må be om godkjennelse for å gjennomføre:

  • Før inkassovarsel

  • Før betalingsoppfordring

  • Før rettslig pågang

Du kan også når som helst skru av betalingsoppfølging i Centiga hvis du går under Innstillinger --> Betalingsoppfølging. Vær obs på at da skrur du også av automatisk purring.

Fant du svaret?