Kravia og Sparebank 1 Regnskap snakker sammen begge veier - slik at overføringen av inkassosaker, bokføring og oppgjør går sømløst.

Fra regnskapssystemet kan du blant annet:

  • Se hvilke saker som er klar for inkasso

  • Starte inkassosak (enten automatisert eller manuelt per sak)

  • Se alle saker i arbeid

  • Se status på hver enkelt sak

  • Få automatisk bokføringsforslag når saken er betalt - du trenger kun å matche bilaget

Du kommer enkelt i gang fra innsiden av regnskapssystemet:

  1. Gå til Markedsplass

  2. Gå til Integrasjon

  3. Velg Kravia

Integrasjonen aktiveres umiddelbart slik at du kan begynne å bruke Kravia fra regnskapet men vær obs på at det kan ta inntil 2 timer til eventuelle saker er synlige i Kravia sin kundeweb.

For å starte en inkassosak går du til følgende punkt i Sparebank 1 Regnskap:

Meny / salg / purring; klikk på bjelle for å velge og sende forfalt fakturasak til inkasso.

Andre muligheter:

For å få mest ut av kundeforholdet anbefaler vi at du oppretter en bruker på vår Kundeweb.

Registrer deg med din e-post og lag et eget passord ved første innlogging. I Kundeweb får du tilgang til tilleggsinformasjon og tjenester utover det som ligger i Sparebank 1 Regnskap, som detaljert informasjon/aktivitet, mulighet for å pause/trekke sak og chatte med kundeservice og saksbehandler.

Du kan også definere egen purreplan:

Fant du svaret?