Kundeweb kan gi deg en god oversikt. Du kan se alle dine eller dine klienters inkassosaker; fremdrift i sak, tilhørende historikk og dokumenter.

  • Dashboard; Hei! Her er oversikten på dine saker. Viser inntil fem saker innen ulike kategorier. For bedre sortering av ulike steg i inkassoprosessen, Gå til Faktura.

  • Faktura og bruk av filter-funksjon;

    Kreditor; velger du hvilken klient du vil se (dersom du har flere klienter/selskaper), huk av og lagre filter.

    :Status; her kan du velge om du vil se aktive saker (pågående, rettslig tiltak, venter godkjenning og på vent) eller avsluttede saker, huk av og lagre filter.

    *Bruk søkefelt og søk på navn el. fakturanummer eller saksnummer.

    Deretter kan du klikke på debitor-navnet og mer info vises i et nytt vindu.

  • Du kan pause eller trekke en sak. *Klient kan i det løpende avtaleforholdet

    omkostningsfritt kreditere og tilbakekalle feilsendte purre- og inkassosaker innen 14 dager etter sendt betalingsoppfordring. (Eventuelle påførte rettsgebyr

    faktureres oppdragsgiver. se pkt. 4.7 for vilkår).

  • Utbetaling: her kan du se alle overføringer til ditt selskap eller din klient på vegne av Kravias løsningsgrad i en sak ( del- innbetalinger eller fullt oppgjør i en sak). Det vises dato for utbetaling og sum. Ved å klikke på den vil mer info om beløpet vises; kreditor/klient, debitoren det gjelder, fakturanummer samt bokføring og tilhørende oppgjørsbrev.

  • +Ny sak: Her trengs kun å velge om kravet skal rettes mot privatperson eller bedrift. Fyll inn felt merket med * samt e-post og mobil på debitor/skyldner dersom dette er tilgjengelig. Klikk lagre og saken er aktiv.

    *Det trengs ikke legges ved faktura eller annet vedlegg i første omgang. Gjør oppmerksom på at det er opprinnelig sum på original faktura som må føres opp, altså ikke summen som har steget dersom du har purret og dermed påført eventuelle purregebyr).

  • Import: her kan du importere enten excel eller CSV- fil til vår web og "mappe" de ulike kategoriene, for å starte en inkassosak. Kriteriet for en korrekt overføring er at er at du har utfylt alle obligatoriske data: i øverste rad i ditt dokument: kreditor, debitors navn, adresse og postnr. (samt orgnr. dersom bedrift). fakturanr. faktura dato, forfallsdato og beløp, i tillegg til inkassovarsel dato og forfall (dersom du har sendt dette). Ta gjerne kontakt på chat ved første gangs-registering, så hjelper vi deg i gang.

  • Export: her kan du lage deg selv en fullstendig oversikt, feks. ønsker du å se alle avsluttede saker i 2020?

  1. Velg klient/selskap,

  2. Velg kriterier (feks. avsluttet).

  3. Velg dato fra-til, og år.

  4. Tilslutt velger du hvilke data; huk av alle.

  5. Og velg filtype, navngi dokumentet og eksporter.

  • Innstillinger: Her finner du ulike under-kategorier:

    Selskap: Din bedrifts navn og org.nr samt adresse (dette kan endres av deg om nødvendig feks. ved navnebytte, flytting ol).

    Kreditor: info om selskapet/klient. Klikk på boksen for flere opplysninger og se over/korrigere detaljer.

    Legg til kreditor: (dersom du er satt opp med rettigheter til dette) Legg til en ny eller allerede eksisterende selskap/klient;

    Skru på integrasjon-velg ditt system; feks Annet - Fyll inn innstillingene-Fullfør (se detaljerte veiledninger for ulike integrasjoner i vårt artikkelregister).

    Bruker: legg til flere brukere som skal ha tilgang til kundeweb. *Merk at når de er lagt til må de selv opprette bruker; register deg og lag et passord.

    Vilkår: ved bruk av våre tjenester aksepteres vilkår- du finner alltid oppdaterte vilkår under denne fanen.

Fant du svaret?